reklama

Je čas na kávu

Väčšina ľudí v mojom okolí denne dopĺňa hladinu kofeínu nejakou formou kávového nápoja. Vo vačšine prípadov za svoje peniaze nedostanú to, čo by mohli, a keďže nepoznajú lepšie, ani im to nevadí. Je najvyšší čas to zmeniť

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Ahojte,

v mojom okolí ma v súvislosti s kávou volajú všelijako: "Kávový snob", "Kávový ultras", "Kávový cvok"... Môžem k tomu povedať iba jediné - je to pravda a nehanbím sa za to.

No nebolo to vždy tak. S kávou som začal, podobne ako veľa iných, ešte počas štúdia na VŠ. Káva vtedy pre mňa predstavovala granule, ktorých som 1-2 lyžičky zalial do polovice hrnčeka vriacou vodou a výsledok som dolial mliekom (veď to bolo treba do seba okamžite naliať a bežať na vlak). Samozrejme, nesmel chýbať cukor :)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Postupom času sa moje zvyky zásadným spôsobom zmenili, a z pôvodného užívateľa kofeínu sa vyvinul jedinec, ktorý má rád skutočnú chuť pravej kávy a venuje jej pomerne dosť zo svojho času.

Ku vzniku tohto blogu ma viedlo hneď niekoľko dôvodov:

  • Kamaráti a známi, ktorí mi v súvislosti s kávou dávajú veľakrát opakujúce sa otázky, aby si aj oni vedeli doma pripraviť lepšiu kávu (aký stroj si kúpiť, ako si vybrať vhodnú kávu, v poslednej dobe tiež samotné praženie kávy). Pevne verím, že tam vonku existuje oveľa viac ľudí, ktorí by sa radi dozvedeli niečo viac o káve a jej príprave v domácich podmienkach. 

  • Žalostná úroveň u nás predávanej (a tiež podávanej) kávy - bývam v Bratislave, ale ak si chcem kávu skutočne vychutnať mimo domova, mám len veľmi obmedzené možnosti. Miest, kde dostanete naozaj čerstvú a dobre pripravenú kávu je ledva ako prstov na rukách, aj keď vhodné vybavenie majú takmer všade.Hlavným problémom spravidla býva absencia elementárneho záujmu o kávu a nedostatok základných vedomostí (prekvapivo aj v podnikoch s veľmi vysokou úrovňou gastronómie, vám bez problémov naservírujú niečo bledohnedé, riedke, v nesprávnom objeme a s mdlou chuťou - ale hlavne, že to má taliansky názov...). 

  • Možnosť spoznať ďalších "kávičkových ultras"

Na záver snáď len doplním, že nevlastním žiadnu kaviareň, pražiareň, ani e-shop, ktorý by som chcel touto formou propagovať. Preto aj v prípade odporúčania konkrétneho tovaru nebudem nikdy uvádzať, kde by ste ho mali kúpiť - vyhľadávačov a cenových porovnávačov je na internete dosť, to zvládnete sami :) Samozrejme, pri recenzii kaviarne to bez mena pravdepodobne nepôjde.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Budem rád, ak moje články povedú k tomu, že aspoň pár jednotlivcov pozdvihne svoju kávovú kultúru a bude piť kávu, ktorá za to stojí. Jedinou plánovanou obeťou v tomto procese sú cukrovary, ktorým by mal mierne poklesnúť odbyt :).

Držte mi palce, budem to potrebovať :)

Karol Václavík

Karol Václavík

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  5x

Človek z prostredia IT, ktorý miluje kávu v jej pravých podobách a má ambíciu pomôcť vychutnať si jej ozajstnú chuť čo najširšiemu okruhu ľudí. Zoznam autorových rubrík:  NávodyRecenzieVšeobecne o káveNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu